Thursday, March 3, 2011

Bulan Mac yang menggembirakan hati

mane2 yang terbukak blog aku sebelum ni aku mintak maafla jika aku tergedik lebih dan buat korg rase meluat.

kahkahkah!!!

ok ok ok aku dah insaf.

tadi aku pegi bank nk bayar ptptpu. [bapak aku marah panggil ptptpu sbb organisasi tu yang bg aku pnjm duit utk blaja. so kire berjasa r dorg.] - baiklah pak

Tapi kesahnye aku selalu lupa nk isi borang terlebih dahulu [aku suke byr sesuke ati aku tanpa dorg potong gaji]
bile aku dah kedepan makcik yang kat kaunter tu cam nk cepat je + malas nk layan kerenah aku yg lupa nk isi b0rang. maybe sbb ramai org kot.

jd aku pulang jela ke pangkal jalan umah lepas aku beli A&W wat basah tekak + duit berkepok dalam poket sbb xjd bayo ptptn kih3. sebelah bank tu je pun. yang sebenarnya sebelum ke bank tu aku dah masuk dah beli kentang. kah3 sebab aku dah tahan nk buang air...hahahah xde idea weh aku nk tumpang tandas sape tgh2 bandar. tandas centre point? cam haremmm!!

dan malam ni aku nak bershopin lagi. hip hip horeeyy!!

[aku selalu impikan yang indah2 bersamamu...tp mungkin bukan sekarang atau mungkin tidak?]

Sunday, February 20, 2011

tidak cuba untuk memahami

Hidup tidak harus dibiarkan lesu.
saya masih mencari
siapa sebenarnya kita disebalik gelombang-gelombang elektromagnet
yang sentiasa bertali arus berbelit-berbelit
pagi petang siang malam

segalanya begitu indah
walau pada hakikatnya
jiwa saya ditekan dengan keadaan sekeliling
jiwa saya adakalanya meronta-ronta minta dilepaskan dari episod ini
saya tidak mahu ianya berakhir dengan suatu noktah

saya tidak pasti sampai bila
kamu juga begitu
kita tidak tahu apa kesudahannya
kita tenggelam dengan perasaan dan jiwa ini
sehingga membuta dan memekakkan
lantaran keadaan sekeliling yang langsung tidak cuba memahami

memang mereka tidak akan faham
sebab meraka tidak pernah rasa
apa yang kita alami
memang sukar dijelaskan
walau sebesar zarah tulisan dan kata-kata

tapi yang ternyata jiwa saya memang sentiasa terbuka
untuk didampingi oleh perasaan dan keluh kesah kamu
dan juga keluh kesah aku
kamu juga sentiasa ada

Sunday, February 13, 2011

Alhamdulillah

harini bawak bekal ke tempat kerja. ngeh2
first time! sik mok (nasi lemak)

so far okla. sebab kat tempat keje aku ni dekat je ngan umah. jd tak kisah sangat sebenarnya kalu xbrekfas pon. hik3

rase sedikit sunyi dan lame.. huhu maybe sebab takde kerja kot. takde kerja dibagi..hihi.. kerja yang sedia ada pon dah abih aku setelkan semalam. nak layan facebook pon boring. (rata2 masih tido mana yang cuti/on call termasukla kucing aku tu) huhu

ngantukla wehhh..aku sebenarnya mengantuk ni. adoihhh. xde idea plak..
semalam kucing aku cakap dia rindu kat aku.
hekhek

jap2..korang mesti tak taukan sape aku maksudkan kucing tu. hik3. pastinye bukan kucing yang suke menggesel kat kaki dan selalu korang sepak tu. hehek.

bersambung..(aku nk wat keje)

Saturday, February 12, 2011

Assalamualaikum

kui3
hari sabtu.
kerja
arghhh!!!!

boring seyhhh
mood arini nak lepak2 je

semalam aku add membe2 sekolah dulu kat fb. maksud aku membe2 sekolah yang aku xberapa kenal tapi satu batch. alkisahnya begini

aku terima mesej dari salah seorang budak skolah yang aku add tu. huhu..
dalam mesej beliau berbunyi begini lebih kurang.
' u ni bukan budak kelas sebelah ke masa kat uthm?'
aku pun ligatla fikir. pejadah plak masa kat u plak ni. sbb aku rase dia tu bdk satu sekolah je.
balas mesej punya balas.
rupenya dia jiran sebelah umah dulu mase aku blaja.
dulu sebelah umah aku bdk2 lelaki meki. tapi yang kejamnye aku langsung xkenal bebudak sebelah umah dulu. heh! zuhud beb! gua bukan mate keranjenggg keh3

arrrkkk! tapi bukan aku nak kate dia mata keranjang. tapi mungkin dia familliar muka aku la tu. dah hari2 aku lalu naik moto depan umah dia. keh3

klaka plak aku rase...emmm budak sebelah umah dulu budak sekolah aku rupenye.
kah! 

Friday, January 21, 2011

Salam bahagia di hari Jumaat yang mulia

ahhh terase diriku begitu berharga!

pejadahnya tibe2 gua punya entry yang latest ni intro dia camtuh?

alkisahnya gua dah lame tak hapdet blog.
membe baik gua da bising2
skang gua hapdet
nk kasi ilang dia punya rindu kat gua

kenapa gua dah lame tak hapdet blog?
adakah sebab gua busy nga keje? (tidak)
adakah sebab gua terputus bekalan internet?(tidak)
gua xde idea?(mungkin)
gua dilamun cinta?(hehehe blah!)

sejak kebelakangan ni gua memang dilamun cinta.
memang rase diri gua berharga dimata dia.
kikiki

ok ok ok dahla gua xnak cite byk2 pasal cintan cintun ni.

kehkehkeh...!

---- arghhh jiwa gua seriusly dalam keadaan hanyut ni..adoiihhh

Thursday, December 9, 2010

huhu holiday is coming...plan plan plan

percutian. bercuti itu indah dan seronok. kemana ya aku mahu bercuti. aduh. kenapa ya aku momong2 begini. adakah kerna aku ingin ke indonesia? bercuti ke indonesia? ahhh ganteng bunyinya. eh silap! asyik bunyinya.
bukan. bukan indonesia hala tuju ku.

bukit tinggi? hihihi inilah perancangan pada mulanya namun adik aku terlalu ingin membeli belah barang-barang komputer jadi kalau bukan di syurga membeli belah di Malaysia ni kemana lagi tempat yang sesuieee.

Kuala Lumpurr!!!! kami datang....    :))

peristiwa 1:

"saya gembira mengenali awak...walaupun hanya sekadar bermesej"
aku : ....
[tahukah dikau bahawa perasaan aku juga begitu.
ahhhh
perasaan selalu saja merumitkan keadaan!]

motif gambar awan? dalam hati bagai di awan-awangan. sekian.
meskipun mungkin hati saya belum awak takluki sepenuhnya percayala untuk teruskan langkahmu mendekatiku kerna hanya dengan satu detik selepas hujan langit mendung akan bertukar wajah ceria membentuk pelangi.

semuanya dengan izin Tuhan.

begitu juga kita. jika tersurat kita bertemu akan bertemu juga. jika bertemu dan bersatu maka bersatula.
dan jika bertemu dan ditakdirkan berpisah maka begitulah. itulah hidup. mana mungkin kita mahu itu terjadi.
namun kita harus bersedia.

bersedia dengan ujian-ujian yang bakal menyusul.

saya bersedia......

Monday, November 22, 2010

malam yg mengganggukan

terasa
dalam hati
jauh sekali
walau ape halangannya
saya tetap begini
sentiasa sama
serupa dan setia
bile bersama kamu

mungkin mereka ingin tahu ape di dalam hati
hati sy
hati kamu
hati kita

kita tak mampu ucapkan apa-apa
kerana saat itu kita hanya mampu merasai
tidak mampu berbicara
mahupun memandang

saya terasa diganggu
diganggu oleh siapa
oleh kamu?
oleh dia?
oleh siapa saja?

ya mereka semua menganggu aku..
kecuali kamu!